Londýn hodlá vybírat za vjezd do centra [rešerše | kategorie: Vliv dopravy ve městech – svět | Hospodářské noviny | Petr Buček | 20. 9. 2001] [tisk] Systém městského mýta funguje v norském Oslu, za necelé dva roky hodlá začít vybírat poplatky i Londýn. Jeho vnitřní zóna má 20 km2 a na její hranice město nechá rozmístit desítky kamer. Předplatitelé za vjezd posílají peníze buď z banky, poštou nebo internetem. Denní vjezd bude od roku 2003 stát 10 liber (550 Kč) a po 19 hodině už jen polovinu. Obyvatelé londýnského “city” a tělesně handicapovaní dostanou 90 % slevu.
Podle odhadů by individuální doprava v centru Londýna poklesla o 10-15 %, čekání v kolonách by se zkrátilo o 20-30 % a průměrná rychlost aut by stoupla o 10-15 %. Množství CO2 z výfukových plynů navíc klesne o 20 %, přičemž během deseti let se kapacita autobusů a metra má zvýšit o 40 %. Před sto lety byla průměrná rychlost uvnitř Londýna kolem 17 km/h koňmo, nyní je rychlost automobilů stejná.