Databáze o vlivu dopravy na životní prostředí - výpis záznamů

zobraz stránku pro tisk · vyhledávání

První kousek dálnice slaví třicítku
[rešerše | kategorie: Dálnice – ČR | Rovnost | ČTK | 11. 8. 2001] [tisk]
První úsek české dálniční sítě byl zprovozněn 12. července 1971 na trase Praha - Mirošovice v délce 22,6 km. Celý tah z Prahy přes Brno do Bratislavy začal sloužit před 21 lety. O výstavbě speciálních silnic pro automobily se v Československu začalo uvažovat již kolem roku 1930. V prosinci 1938 schválila vláda návrh na stavbu dálnice, která by propojovala Prahu s Brnem, Žilinou, Košicemi, Užhorodem a východní hranicí tehdejšího ČSR. O rok později byly zahájeny práce na prvních úsecích dálnice, které však byly v roce 1941 přerušeny. V roce 1958 bylo znovu rozhodnuto o výstavbě československých dálnic. V roce 1963 vláda schválila tvar a rozsah dálniční sítě státu. V září roku 1967 byla zahájena výstavba první české dálnice D1 z Prahy do Brna.
 

zobrazit mapu stránek ČSDK

... přihlašte se na Akci Falco a pomozte tak ochránit ohrožené krály nebes

poslední aktualizace 19. září 2006 navrcholu.cz
© 1999-2004 ČSDK, optimalizováno pro MSIE a rozlišení 800x600+
[ Windows | ASCII | Mac | Latin2 | Unix ]

použit publikační systém Toolkit od Econnectu