Pražské okruhy: ano či ne? [rešerše | kategorie: Silnice – ČR | EkoList | Tomáš Kramár, ČTK | 1. 6. 2001] [tisk] Komentář. Výstavba městského a silničního okruhu Prahy si vysloužila přezdívku “pražský Temelín”. Je totiž až dvakrát dražší než JE Temelín. V západní Evropě je pražský poměr cestujících 60 : 40 ve prospěch MHD oproti individuální dopravě nevídaný. Pražští radní to asi chápou jako handicap, a proto se dokonce odmítají účastnit Evropskou komisí prosazovaného Dne bez aut.
Silniční okruh (SO) je určený pro vedení tranzitní automobilové dopravy a jeho délka má být 82,5 km, nyní je v provozu téměř 15 km. Do roku 2010 se počítá s postavením dalších 30 km. Náklady se odhadují na 80 mld. Kč. Silniční okruh má ale také “svou Mrázovku”, přemostění Vltavy na trase Ruzyně – Suchdol – Březiněves. Zatím vyhrává varianta “J” prosazovaná magistrátem. Největším odpůrcem je sdružení Ekofórum.
Další sporná část trasy se nachází na jihovýchodní části. Zde proti plánovaným supermarketům v Šeberově a krátké variantě vnějšího okruhu (varianta JVK, tzv. Jihovýchodní-krátká) protestují starostové Jižního Města, Křeslic, Újezda, Petrovic a dalších obcí. Nejspíše dojde k prosazení varianty JVD, podle které povede okruh mimo hranice Prahy.