Databáze o vlivu dopravy na životní prostředí - výpis záznamů

zobraz stránku pro tisk · vyhledávání

Pražské okruhy: ano či ne?
[rešerše | kategorie: Silnice – ČR | EkoList | Tomáš Kramár, ČTK | 1. 6. 2001] [tisk]
Komentář. Výstavba městského a silničního okruhu Prahy si vysloužila přezdívku “pražský Temelín”. Je totiž až dvakrát dražší než JE Temelín. V západní Evropě je pražský poměr cestujících 60 : 40 ve prospěch MHD oproti individuální dopravě nevídaný. Pražští radní to asi chápou jako handicap, a proto se dokonce odmítají účastnit Evropskou komisí prosazovaného Dne bez aut.
Silniční okruh (SO) je určený pro vedení tranzitní automobilové dopravy a jeho délka má být 82,5 km, nyní je v provozu téměř 15 km. Do roku 2010 se počítá s postavením dalších 30 km. Náklady se odhadují na 80 mld. Kč. Silniční okruh má ale také “svou Mrázovku”, přemostění Vltavy na trase Ruzyně – Suchdol – Březiněves. Zatím vyhrává varianta “J” prosazovaná magistrátem. Největším odpůrcem je sdružení Ekofórum.
Další sporná část trasy se nachází na jihovýchodní části. Zde proti plánovaným supermarketům v Šeberově a krátké variantě vnějšího okruhu (varianta JVK, tzv. Jihovýchodní-krátká) protestují starostové Jižního Města, Křeslic, Újezda, Petrovic a dalších obcí. Nejspíše dojde k prosazení varianty JVD, podle které povede okruh mimo hranice Prahy.

 

zobrazit mapu stránek ČSDK

... přihlašte se na Akci Falco a pomozte tak ochránit ohrožené krály nebes

poslední aktualizace 19. září 2006 navrcholu.cz
© 1999-2004 ČSDK, optimalizováno pro MSIE a rozlišení 800x600+
[ Windows | ASCII | Mac | Latin2 | Unix ]

použit publikační systém Toolkit od Econnectu