Benzínový motor zůstává na scéně [rešerše | kategorie: Automobilismus – svět | Hospodářské noviny | Pavel Biskup | 10. 5. 2001] [tisk] Motory blízké budoucnosti se musejí vyrovnat s emisními hodnotami danými v Evropě limity Euro 5 a v USA standardem SULEV. Musí také splnit požadavek snížené spotřeby paliva měřené množstvím CO2 ve výfuku podle závazků ACEA. Ten předpokládá limit 140 g/km CO2 do roku 2008 a 120 g/km do roku 2012 (Evropský parlament by však rád viděl limit 90 g CO2 na 1 km jízdy už v roce 2010). Od roku 2005 budou na území EU platit emisní hodnoty Euro 4, které jsou částečně ještě nižší než hodnoty měřené v normálním vzduchu.
Firma Bosch svým vstřikovacím zařízením DI-Motronic určeným pro zážehové motory vytvořila ve voze VW Lupo FSI z roku 2000 nové měřítko spotřeby paliva. Podařilo se jí totiž oproti motoru s klasickým vstřikem benzínu dosáhnout snížení spotřeby paliva o asi 15 %.