Databáze o vlivu dopravy na životní prostředí - výpis záznamů

zobraz stránku pro tisk · vyhledávání

Benzínový motor zůstává na scéně
[rešerše | kategorie: Automobilismus – svět | Hospodářské noviny | Pavel Biskup | 10. 5. 2001] [tisk]
Motory blízké budoucnosti se musejí vyrovnat s emisními hodnotami danými v Evropě limity Euro 5 a v USA standardem SULEV. Musí také splnit požadavek snížené spotřeby paliva měřené množstvím CO2 ve výfuku podle závazků ACEA. Ten předpokládá limit 140 g/km CO2 do roku 2008 a 120 g/km do roku 2012 (Evropský parlament by však rád viděl limit 90 g CO2 na 1 km jízdy už v roce 2010). Od roku 2005 budou na území EU platit emisní hodnoty Euro 4, které jsou částečně ještě nižší než hodnoty měřené v normálním vzduchu.
Firma Bosch svým vstřikovacím zařízením DI-Motronic určeným pro zážehové motory vytvořila ve voze VW Lupo FSI z roku 2000 nové měřítko spotřeby paliva. Podařilo se jí totiž oproti motoru s klasickým vstřikem benzínu dosáhnout snížení spotřeby paliva o asi 15 %.

 

zobrazit mapu stránek ČSDK

... přihlašte se na Akci Falco a pomozte tak ochránit ohrožené krály nebes

poslední aktualizace 19. září 2006 navrcholu.cz
© 1999-2004 ČSDK, optimalizováno pro MSIE a rozlišení 800x600+
[ Windows | ASCII | Mac | Latin2 | Unix ]

použit publikační systém Toolkit od Econnectu