“Demokratická” diskuse o rychlodráze v Praze 6 [rešerše | kategorie: Veřejná městská doprava – ČR | Haló noviny | Jan Zeman | 21. 6. 2001] [tisk] Komentář. Metro i železnice patří mezi ekologicky šetrné druhy dopravy. Měly by se vzájemně doplňovat a ne stavět proti sobě, jak činí vedení radnice Prahy 6, jež se snaží znemožnit stavbu rychlodráhy z Masarykova nádraží na letiště s nereálnou představou, že si tak vydupe výstavbu metra.
Dne 19. června 2001 se na ČVUT v Praze konala již čtvrtá diskuse na téma: “Chceme metro, ne rychlodráhu”. V diskusi jsem upozornil, jak Praha 6 chránila životní prostředí v 90. letech minulého století. S pražskou radnicí prosadila dopravně nesmyslný Strahovský tunel, prosazuje vnější okruh středem šestitisícové městské části Suchdol, devastaci Tróje spojnicí do Podbaby atd. Během diskuse příznivci metra také kritizovali firmu Metroprojekt Praha, že prý výsledky studie zfalšovala ve prospěch rychlodráhy. To je dost absurdní, neboť firma se čtyřicet let zabývá především projektováním a výstavbou metra.