Vodík má vážnou šanci pohánět automobily [rešerše | kategorie: Alternativní pohonné hmoty | Hospodářské noviny | Pavel Biskup | 17. 5. 2001] [tisk] K zásadním problémům používání vodíku jako paliva do aut patří, kde ho vzít. Jednou z možností je elektrolýza vody. V budoucnosti by výrobu vodíku ve velkém měřítku měly zajišťovat některé obnovitelné zdroje energie.
Například Spojené arabské emiráty již zadaly studii pro využití sluneční energie, neboť chtějí být připraveny mezi prvními. Značné nároky vyžaduje také ukládání vodíku. Nezajímavý je převoz vodíku ve zkapalněné formě při teplotě minus 253 oC, neboť se zvyšují náklady na jeho zkapalnění a finančně náročná je také izolace dvouplášťové ocelové nádoby pro převoz.
U firmy Mercedes se na vývoji pohonu s palivovými články pracuje již více než deset let, palivové články umisťuje do podlahy. U automobilky BMW mají zase auta nádobu se zkapalněným vodíkem v zavazadlovém prostoru, přičemž také zůstala klasická benzínová nádrž. Dojde-li po ujetí zhruba 350 km vodík, řidič prostě přepne na benzín.