Dvakrát do téže (betonové) řeky [rešerše | kategorie: Dálnice – ČR | Reflex | Tomáš Feřtek | 1. 3. 2001] [tisk] Případ dálnice D8 je čítankovou ukázkou série špatných rozhodnutí. Když se totiž na začátku 90. let rozhodovalo o její stavbě, bylo zcela reálné obejít CHKO České středohoří. Tehdejší ministr životního prostředí František Benda však připustil, aby se schvalovala oblíbenou salámovou metodou. Na nynějšího ministra Miloše Kužvarta tak zbyla nevděčná úloha. Jako by mohl udělat něco jiného, když rozestavěná dálnice končí v Lovosicích přímo na úpatí kopců. Vrcholem trapnosti je však ale použití “tchoří” argumentace, že dálnice je ekologická stavba. Nevíte, co je to tchoří argument? To vám vleze nezvaný tchoř do ložnice a praví: “Fuj, tady to smrdí. Dokud s tím něco neuděláte, tak se odtud nehnu.”
Dálnice D3 má projít Posázavím, kde je zatím odpor nejsilnější. I v tomto případě existuje alternativa – vést dálkovou dopravu po trase silnice R4 přes Příbram, která má už dnes velmi slušné parametry, a rozšířit dosavadní silnici I/3. Ale opět se opakuje totéž – variantami se nikdo vážně nezabývá.