Databáze o vlivu dopravy na životní prostředí - výpis záznamů

zobraz stránku pro tisk · vyhledávání

Obchvat Plzně a politika
[rešerše | kategorie: Dálnice – D5, Dálnice – ČR | MF Dnes | Jindřich Petrlík | 20. 3. 2001] [tisk]
Komentář. Od roku 1989 jde asi o první legislativní předpis, jenž má umožnit nestandardní, zjednodušené vyvlastnění soukromého vlastnictví. Nebýt průtahů vedení města Plzně z počátku 90. let, mohl dálniční obchvat již čtyři roky stát. Magistrát Plzně po tři roky blokoval vydání územního rozhodnutí. V roce 1995 přesvědčil tehdejší primátor Zdeněk Prosek ministra Františka Bendu, aby změnil přísné stanovisko svých podřízených k zásahu do významných krajinných prvků. Vrchní soud v Praze o dva roky později označil Bendův postup za nezákonný a územní rozhodnutí zrušil.
Radní nehleděli na to, že jimi prosazovaná varianta je podstatně dražší, že může ohrozit zásobování města pitnou vodou a vede ekologicky cennější krajinou, přehlíželi i to, že tranzitní doprava se na objemu automobilové dopravy v Plzni v letech 1998-9 podílela jen 10-15 %. V roce 1998 přišly obce Štěnovice a Útušice s návrhem, že kamiony budou mít možnost až do doby dokončení obchvatu objíždět město po silnici, která vede přes ně. Vedení plzeňské radnice zmíněný návrh nepřijalo.

 

zobrazit mapu stránek ČSDK

... přihlašte se na Akci Falco a pomozte tak ochránit ohrožené krály nebes

poslední aktualizace 19. září 2006 navrcholu.cz
© 1999-2004 ČSDK, optimalizováno pro MSIE a rozlišení 800x600+
[ Windows | ASCII | Mac | Latin2 | Unix ]

použit publikační systém Toolkit od Econnectu