Rychlodráha Praha - letiště Praha-Ruzyně [rešerše | kategorie: Veřejná městská doprava – ČR | Železničář | Jan Brčák | 1. 3. 2001] [tisk] Rozsáhlý článek o celém záměru. V průběhu 90. let vznikl projekt společnosti PRaK, řešící dopravní spojení letiště v Ruzyni s centrem Prahy a Prahy s Kladnem, pro niž se vžil termín rychlodráha. V současné době tento záměr kritizují občané Prahy 6, hlavně sdružení Chceme metro, nechceme rychlodráhu.
Z dosavadních studií ale jako nejlepší řešení vychází železniční doprava než metro, neboť jako jediná vyhovuje doporučením ES vzhledem ke komplexnosti řešení. Proto je součástí koncepce rozvoje dopravních sítí v ČR do roku 2010. Zastupitelstvo města Prahy schválilo projekt rychlodráhy usnesením č. 13/21 dne 11. ledna 1996.
Trasa rychlodráhy je projektována jako dvojkolejná, elektrizovaná trať. Konečná varianta předpokládá zahloubení stanice Dejvice a přilehlého úseku směrem na Bubny na úrovni vestibulu stanice metra Hradčanská, aby v celé trase mohla být dodržena rychlost 80 km/h. Nyní je dokončována srovnávací studie tras využívající stávající železniční trať č. 120 přes Prahu 6 na Prahu-Masarykovo nádraží a tras vedoucích tzv. Pražským semmeringem (trať č. 122) na Prahu-Smíchov a Prahu-hl. n.