Databáze o vlivu dopravy na životní prostředí - výpis záznamů

zobraz stránku pro tisk · vyhledávání

Dopravní politika Evropské unie
[rešerše | kategorie: Železniční doprava – ČR | Železničář | Ivo Malina | 15. 3. 2001] [tisk]
Komentář. Zatímco odborná veřejnost zčásti zná a zčásti odmítá znát podstatu problému s hospodařením Českých drah, laická veřejnost je přesvědčována o drahotě a špatném hospodaření. Automobilová doprava si prý svou infrastrukturu platí formou daně z pohonných hmot, daněmi z těžkých vozidel, dálničními nálepkami. To je ale klamání veřejnosti.
Jednak daň z pohonných hmot je příjmem státního rozpočtu a není přímo určena na rozvoj a údržbu silnic (platí ji i železnice), jednak spotřeba pohonných hmot vůbec nevyjadřuje opotřebení silnic – je prokázáno, že např. jízda kamionu o hmotnosti 40 tun opotřebuje silnici přibližně jako jízda milionu osobních automobilů! Je také známo, že tržby od cestujících pokryjí v železniční a městské dopravě jen zhruba třetinu nákladů. V ČR zatím neexistují ani jednotné principy pro postup veřejné správy při organizování veřejné dopravy.

 

zobrazit mapu stránek ČSDK

... přihlašte se na Akci Falco a pomozte tak ochránit ohrožené krály nebes

poslední aktualizace 19. září 2006 navrcholu.cz
© 1999-2004 ČSDK, optimalizováno pro MSIE a rozlišení 800x600+
[ Windows | ASCII | Mac | Latin2 | Unix ]

použit publikační systém Toolkit od Econnectu