Ekologický a ekonomický pohon budoucnosti [rešerše | kategorie: Alternativní pohonné hmoty | Hospodářské noviny | Ilja Černohorský | 21. 3. 2001] [tisk] Zápalná teplota zemního plynu proti benzinu je dvojnásobná. Silnostěnné plynové tlakové nádoby jsou bezpečnější než tenkostěnné nádrže na kapalné pohonné hmoty. Ve vozidle jsou tlakové nádoby navíc vybaveny řadou pojistek a je předepsána řada periodických kontrol a revizí plynového zařízení.
Škoda Mladá Boleslav sériové modely vozidel na CNG ani LPG nenabízí. Přesto má většina typů aut Škoda v současnosti homologace, na jejichž základě je lze hromadně přestavovat na pohon zemním plynem. Přestavba jednoho vozidla typu Škoda stojí kolem 39.000 Kč (bez DPH). Podle zkušeností z praxe u osobních vozidel s tlakovou nádobou o objemu 70 litrů je dojezd kolem 220 km, dojezdy autobusů dosahují 350 km v městském provozu a 500 km v mimo město.
Podle průměrných cen pohonných hmot z roku 2000 vychází návratnost přestavby na zemní plyn u automobilu po ujetí 24.000 km a u nízkopodlažního autobusu City Bus Karosa – Renault po ujetí cca 300.000 km.