Trasa dálnice bude mít jednu variantu [rešerše | kategorie: Dálnice – D11, Dálnice – ČR | MF Dnes | Ivan Truhlička | 26. 1. 2001] [tisk] Jestliže se z Hradce Králové bude stavět dálnice na česko-polský hraniční přechod, její trasa povede blíže Dvora Králové nad Labem. Alternativní východní varianta se v připravovaném územním plánu Trutnovska už neobjeví. Stanoviska MMR, MDS a MŽP se shodla na tom, že západní trasa je výhodnější z hlediska ochrany přírody i z ekonomických důvodů. Nová silnice z Jaroměře do Královce je v připravovaném územním plánu označena jako rychlostní silnice.
O změnu vládního usnesení a o urychlení výstavby původně plánované dálnice usiluje Sdružení D11-A3, které tvoří zástupci radnic, průmyslových firem, někteří poslanci a senátoři či soukromé osoby. Na jaro sdružení připravuje mediální kampaň.
Co je ve srovnání s dálnicí rychlostní komunikace? Má jen jeden obousměrný jízdní pás, jehož protisměrné jízdní pruhy jsou od sebe odděleny pouze opticky, křížení může být ve výjimečných případech řešeno úrovňovými křižovatkami, může mít jiné technické parametry než dálnice - menší poloměry zatáček a prudší stoupání.