Databáze o vlivu dopravy na životní prostředí - výpis záznamů

zobraz stránku pro tisk · vyhledávání

Jak je to opravdu s reformou železnice v České republice?
[rešerše | kategorie: Železniční doprava – ČR: České dráhy | Dopravní noviny | Miroslav Haltuf | 5. 4. 2001] [tisk]
Německé dráhy přikročily k zásadní reformě již před mnoha lety, ale ani ta není optimální. Zavedení volného přístupu na infrastrukturu nepřineslo do veřejné železniční sítě téměř žádnou konkurenci, dráhy nejsou schopny dostatečně udržovat infrastrukturu, vznikly vysoké poplatky za dálkovou dopravu apod. Základní síť německé železniční infrastruktury spadá do přímé kompetence spolkové vlády, stejně jako dálnice, hlavní silnice a vodní cesty.

Srovnání železničních společností v Evropě (výběr)

Tab.I

Privátní subjekty na železniční síť

mají přístup

mají v podstatě přístup

nemají přístup

Velká Británie

x

 

 

Švýcarsko

x

 

 

Rakousko

x

 

 

Německo

x

 

 

Itálie

 

 

x

Francie

 

 

x

Česká republika

 

x

 

Tab. II

Přístup na infrastrukturu pro privátní subjekty podle národních legislativ

volný

částečně volný

není přístup

Velká Británie

x

 

 

Švýcarsko

x

 

 

Rakousko

x

 

 

Německo

x

 

 

Itálie

x

 

 

Francie

 

 

x

Česká republika

 

x

 

Tab.III

Privátní železniční společnosti

operují

první operují nebo mají licence

žádné neoperují

Velká Británie

x

 

 

Švýcarsko

x

 

 

Rakousko

 

x

 

Německo

x

 

 

Itálie

 

 

x

Francie

 

 

x

Česká republika

 

x

 


 
zobrazit mapu stránek ČSDK

... přihlašte se na Akci Falco a pomozte tak ochránit ohrožené krály nebes

poslední aktualizace 19. září 2006 navrcholu.cz
© 1999-2004 ČSDK, optimalizováno pro MSIE a rozlišení 800x600+
[ Windows | ASCII | Mac | Latin2 | Unix ]

použit publikační systém Toolkit od Econnectu