O reálných možnostech vodní dopravy na přelomu milénia i dál [rešerše | kategorie: Vodní doprava – kanál DOL | Haló noviny | Roman Janouch, Jaroslav Kojzar | 26. 2. 2001] [tisk] Rozsáhlý rozhovor s bývalým pracovníkem MŽP a expertem EHK OSN Václavem Plecháčem o dolním Labi a nesmyslnosti záměru vybudovat kanál Dunaj - Odra - Labe. Vodní doprava v ČR není tak levná a ekologická, jak se stále uvádí, protože máme neúplnou a kusou síť vodních cest, naše průmyslové podniky leží mimo důležité toky atd. Ani výstavba dvou přehrad na Labi za 6 mld. Kč nezlepší nízké výkony. Tyto přehrady se tak stanou českým Gabčíkovem, neboť bez kanalizace německého úseku do Magdeburku nepřinesou velký užitek. Tato část Labe je nyní upravena na plavební hloubku 160 cm, tj. pro lodě s ponorem 130 cm. České lodě mají ponor 210 cm, takže potřebují hloubku 250 cm. Navíc v Německu převažuje názor, že lodě se mají přizpůsobovat řekám a ne naopak.