Databáze o vlivu dopravy na životní prostředí - výpis záznamů

zobraz stránku pro tisk · vyhledávání

Trasy nových dálnic jsou sporné
[rešerše | kategorie: Dálnice – svět | Hospodářské noviny | Oldřich Zábojník | 9. 10. 2000] [tisk]
Vysoké finanční náklady na dálnice v SR si vynutilo zpomalení jejich výstavby. Od roku 1996 přibývalo ročně 40 km nových úseků, což je pětinásobek předchozího tempa. Současná vláda proto zvolila takzvanou variantu B, s níž došlo k zastavení a zakonzervování tří dálničních úseků a odsunutí termínů dalších čtyř staveb. Toto přibrzdění bylo nevyhnutelné, protože představovalo jedinou možnou alternativu pro pokračování výstavby dálnic bez enormního zatěžování státního rozpočtu. V roce 1999 nebyl otevřen ani jeden nový dálniční úsek, protože 7,6 mld. Kč se použilo především na vyrovnání pohledávek stavebním firmám.
Hlavní kritika z mimovládní sféry směřuje k tomu, zda je pro zemi nejužitečnější pokračovat ve výstavbě rozestavěné severojižní dálnice Bratislava – Trenčín – Žilina – Poprad – Prešov – Košice, která podle některých výpočtů dopravně obslouží jen 57 % obyvatel a přitom si na severním Slovensku vyžádá vybudování velmi nákladných tunelů v celkové délce přes 20 km. Oponenti tvrdí, že trasa Bratislava – Nitra – Zvolen – Banská Bystrica – Ružomberok – Poprad – Prešov – Košice by byla levnější a časově i energeticky by efektivněji obsloužila až 90 % obyvatel SR.

Dálniční síť na Slovensku

V provozu                                             374,5 km

-  z toho v polovičním profilu                  62,8 km

Výhledový stav                                     834,0 km


 
zobrazit mapu stránek ČSDK

... přihlašte se na Akci Falco a pomozte tak ochránit ohrožené krály nebes

poslední aktualizace 19. září 2006 navrcholu.cz
© 1999-2004 ČSDK, optimalizováno pro MSIE a rozlišení 800x600+
[ Windows | ASCII | Mac | Latin2 | Unix ]

použit publikační systém Toolkit od Econnectu