Databáze o vlivu dopravy na životní prostředí - výpis záznamů

zobraz stránku pro tisk · vyhledávání

Nerovné ekonomické podmínky v dopravě ČR v r. 1998
[rešerše | kategorie: Externí náklady – ČR | Obzor | Jan Zeman | 23. 3. 2000] [tisk]
Tzv. ztrátovost železniční dopravy způsobuje jednak neplacení ztrát z provozování osobní železniční dopravy ve veřejném zájmu státem, jednak nerovné ekonomické podmínky mezi jednotlivými druhy dopravy.

Externí náklady v dopravě ČR v roce 1998 - zjednodušeno (v mld. Kč)

Druh nákladů

Silniční

Železniční

Vodní

Stát na dopravní sítě

21,597

13,221

0,202

Stát na obnovu vozidel

  0,150

  0,500

0,000

Stát na os. dopravu

  2,050

  5,800

0,000

Výdaje na policii

  2,853

  0,035

0,000

Daňové úlevy

  4,295

  0,000

0,087

Škody na zdraví

21,024

  0,017

0,007

Škody CO2

  2,700

  0,102

0,010

Hrubé nekal. náklady

77,285

20,462

0,312

Čisté nekal. náklady

42,301

19,383

0,309

Externí náklady v dopravě ČR v roce 1998 - zjednodušeno (v mld. Kč)

Druh nákladů

Letecká

MHD

Celkem

Stát na dopravní sítě

0,774

?

  35,794

Stát na obnovu vozidel

0,000

  0,550

    1,200

Stát na os. dopravu

0,000

  9,143

  16,993

Výdaje na policii

0,000

  0,014

    2,902

Daňové úlevy

1,140

  0,073

    5,157

Škody na zdraví

0,011

  0,066

  21,125

Škody CO2

0,064

  0,038

    2,914

Hrubé nekal. náklady

2,011

10,155

110,225

Čisté nekal. náklady

1,888

  9,769

  73,65

Rozdíl mezi nekalkulovanými náklady a výnosy silniční a železniční dopravy v ČR v roce 1998 vychází cca 22,918 mld. Kč. O tolik při všech dotacích a daňových úlevách a mimořádných výnosech stála ČR přinejmenším více silniční doprava než doprava železniční.
 

zobrazit mapu stránek ČSDK

... přihlašte se na Akci Falco a pomozte tak ochránit ohrožené krály nebes

poslední aktualizace 19. září 2006 navrcholu.cz
© 1999-2004 ČSDK, optimalizováno pro MSIE a rozlišení 800x600+
[ Windows | ASCII | Mac | Latin2 | Unix ]

použit publikační systém Toolkit od Econnectu