Rozvoj dálnic na Slovensku [rešerše | kategorie: Dálnice – svět | Slovenská správa ciest | Daniela Okuliarová | 28. 2. 2000] [tisk] Základní směr rozvoje slovenských dálnic byl dán usnesením slovenské vlády č.106 ze dne 16. března 1993 o koncepcii rozvoje dopravy. Tímto materiálem byly pro dálnice stanoveny tři priority: 1) v oblasti Bratislavy zabezpečit propojení na mezinárodní síť dálnic, 2) pokračovat ve výstavbě D61, případně dálnice D18 a 3) vybudovat dálnici D1 k státní hranici SR/Ukrajina. Ukončení výstavby základního systému dálnic má být do roku 2005. Délka plánovaných dálnic je přibližně 659,3 km. V současnosti je na Slovensku v provozu 198 km dálnic, což představovalo za sledované období vybudování cca 8 km za rok, při průměrných nákladech na 50 mil. Sk/km dálnice. Pro vybudování dalších 461,3 km slovenských dálnic je potřeba celkem 111,4 mld. Sk, což je 250 mil. Sk/km dálnice. V současnosti je financování kryto z veřejných zdrojů – z prostředků Štátneho fondu cestného hospodárstva, jehož zdroje jsou spotřební daň (z uhlovodíkových paliv a maziv) a silniční daň (zpoplatněním všech vozidel). Dalším zdrojem by mělo být zpoplatnění uživatelů dálnic a rychlostních silnic, vážení kamionů a správní poplatky.