Anketa [rešerše | kategorie: Dopravní politika – ČR | Dopravní noviny 23. 12. 1999] [tisk] 1) Jak hodnotíte stav vašeho oboru na konci letošního roku ?
2) Co jej v letošním roce nejvíce negativně a pozitivně ovlivnilo?
3) Co očekáváte od příštího roku? Která opatření bude nutno přijmout, aby byla situace lepší než v letošním roce? Jaroslav Čipera, generální ředitel ŘSD ČR: 1) Silniční doprava byla v pozadí zájmu, postihlo ji snížení finančních prostředků na údržbu komunikací a novou výstavbu. 2) Negativně působí nedostatek finančních prostředků určených na údržbu. Pozitivem bylo schválení materiálu o rozvoji dopravních sítí vládou. 3) Pokud se nezmění legislativa nebo aspoň nepodpoří zákonné postupy při přípravě nových staveb tak, aby výstavba nových dálnic nebyla soustavně bojkotována malými skupinkami iniciativ s velkou mediální podporou a malou zodpovědností, pak se situace bude zhoršovat. Bude třeba zlepšit osvětovou činnost v oblasti prosazování nových dopravních řešení. Květoslava Kořínková, generální inspektorka Generální inspekce Českých drah (ČD): 1) Bylo nutno přijmout řadu legislativních změn a koncepčních rozhodnutí: novelu zákona o drahách a zákon o transformaci ČD. 2) Uvnitř ČD se podařilo odstranit řadu nedostatků. Nepodařilo se přesvědčit některé odborové centrály na železnici o potřebě změn. 3) Snad železnice obstojí v konkurenci silniční dopravy a umožní tak naplnit několik důležitých cílů dopravní politiky – bezpečnost, kvalitu služeb a ochranu životního prostředí. Jiří Mužík, předseda představenstva Sdružení železničních společností: 1) Stagnace v osobní dopravě a další pokles výkonů nákladní dopravy. 2) Nic výrazně pozitivního, ale také ani nic výrazně negativního se neudálo. 3) Příští rok žádnou podstatnou změnu ještě nepřinese. Pro zlepšení situace na železnici je nezbytné schválení zákona o transformaci ČD s oddělením dopravní cesty a provozu na úrovni institucí. Vladimír Fišer, jednatel a.s. Bohemiakombi: 1) Cenové požadavky evropských železnic v kombinované dopravě neustále rostou. 2) Zastavení linky Ro-La z Českých Budějovic do Villachu znamenalo ztrátu přepravních objemů v kombinovaných přepravách z/do ČR. Pozitivní je vstřícný přístup celních orgánů k přepravnímu systému Ro-La v Lovosicích. 3) V příštím roce lze očekávat další zvyšování počtu přepravených výměnných nástaveb.