Databáze o vlivu dopravy na životní prostředí - výpis záznamů

zobraz stránku pro tisk · vyhledávání

Dálnice by měly být výhradně ekologické stavby
[rešerše | kategorie: Dálnice – ČR | Hospodářské noviny | Marie Volková | 4. 11. 1999] [tisk]
Rozhovor s děkanem Dopravní fakulty ČVUT Petrem Moosem o jeho názoru na trvale udržitelný rozvoj. Podle něj je synergie ve financování i ve výstavbě a využití dopravních cest jediný možný způsob, jak respektovat přírodu i potřeby ekonomiky. V dobré ekonomice a v mobilitě lidí, energií a myšlenek má kořeny šance na trvale udržitelný rozvoj. Dopravní politika nesměřuje k bezuzdné podpoře silniční dopravy, ale naopak počítá s dostavbou železničních koridorů, které mají parametry železnice podstatně zlepšit (160 km/h pro osobní dopravu). Skutečná čísla vypovídají o tom, že externality u železnice jsou vyšší než na silnici, protože silnice na sebe převzala víc než pětinásobnou zátěž oproti železnici. Tzv. ”pěší ekonomika” není schopná konkurovat sousedním státům a ani není schopna uspokojovat potřeby a rozvoj člověka.
 

zobrazit mapu stránek ČSDK

... přihlašte se na Akci Falco a pomozte tak ochránit ohrožené krály nebes

poslední aktualizace 19. září 2006 navrcholu.cz
© 1999-2004 ČSDK, optimalizováno pro MSIE a rozlišení 800x600+
[ Windows | ASCII | Mac | Latin2 | Unix ]

použit publikační systém Toolkit od Econnectu