Dálnice by měly být výhradně ekologické stavby [rešerše | kategorie: Dálnice – ČR | Hospodářské noviny | Marie Volková | 4. 11. 1999] [tisk] Rozhovor s děkanem Dopravní fakulty ČVUT Petrem Moosem o jeho názoru na trvale udržitelný rozvoj. Podle něj je synergie ve financování i ve výstavbě a využití dopravních cest jediný možný způsob, jak respektovat přírodu i potřeby ekonomiky. V dobré ekonomice a v mobilitě lidí, energií a myšlenek má kořeny šance na trvale udržitelný rozvoj. Dopravní politika nesměřuje k bezuzdné podpoře silniční dopravy, ale naopak počítá s dostavbou železničních koridorů, které mají parametry železnice podstatně zlepšit (160 km/h pro osobní dopravu). Skutečná čísla vypovídají o tom, že externality u železnice jsou vyšší než na silnici, protože silnice na sebe převzala víc než pětinásobnou zátěž oproti železnici. Tzv. ”pěší ekonomika” není schopná konkurovat sousedním státům a ani není schopna uspokojovat potřeby a rozvoj člověka.