Trasu KUO určili jako vhodnější nezávislí experti, zdůrazňují ekologové [rešerše | kategorie: Dálnice – D5 | MF Dnes | Jiří Růžička, Alois Mach | 10. 11. 1999] [tisk] Autoři článku představitelé Strany zelených v Plzni reagují na několik nepravdivých tvrzení vznesených na adresu jejich strany v otevřeném dopise Václava Holečka na stránkách regionální přílohy MF Dnes. Proti tvrzení, že ekologové nikdy neprokázali ekologickou, ekonomickou a dopravní výhodnost trasy KUO, uvádí: nezávislý expertní tým pana Martiše byl vybrán se souhlasem obou stran sporu a posoudil jednoznačně, že ekologicky - v souhrnu všech parametrů, nikoli v jednotlivých argumentech - je trasa KUO vhodnější. Z ekonomického hlediska je zřejmé, že delší trasa bude dražší a o 700 m delší trasa SUK2 s převýšením zhruba 60 m vyprodukuje nesrovnatelně více výfukových zplodin. Denně motoristé na tomto úseku absolvují o 18.000 km více.