Databáze o vlivu dopravy na životní prostředí - výpis záznamů

zobraz stránku pro tisk · vyhledávání

Šetrná alternativa k D8 existuje
[rešerše | kategorie: Dálnice – D8 | Rovnost | Pavel Pečínka | 31. 12. 1999] [tisk]
Dopravně-technická studie firmy ILF potvrdila, že existuje ekologicky šetrnější varianta dálnice D8 přes CHKO České středohoří. Studii nechalo zpracovat MŽP. Podle Miroslava Patrika z Dětí Země studie jednoznačně prokázala, že tunelové varianty přes CHKO jsou technicky reálné a celkově finančně srovnatelné se stávající povrchovou trasou.
Studie srovnává tři varianty dálnice mezi Lovosicemi a Řehlovicemi, které se liší délkou tunelů. První tzv. tunelová má dva tunely v celkové délce 10,6 km, druhá čtyři tunely v délce 7 km a třetí obsahuje jeden tunel v délce cca 4 km. Pokud se do celkových nákladů započítají i náklady na výstavbu, provoz, údržbu a na odstranění ekologických důsledků, pak za prvních třicet let existence dálnice by celkové náklady u první varianty byly 55,2 miliardy Kč, u druhé 45,3 miliardy Kč a u třetí jen 44,2 miliardy Kč.
Podle Miroslava Patrika je zřejmé, že investor několik let mystifikoval veřejnost tím, že tunelová varianta je několikanásobně dražší. Investiční náklady jsou o proti variantě ŘSD o 40-270 % vyšší, ale toto finanční hledisko zase méně zatíží budoucí generace. Podle něj MŽP výjimku neudělí.

 

zobrazit mapu stránek ČSDK

... přihlašte se na Akci Falco a pomozte tak ochránit ohrožené krály nebes

poslední aktualizace 19. září 2006 navrcholu.cz
© 1999-2004 ČSDK, optimalizováno pro MSIE a rozlišení 800x600+
[ Windows | ASCII | Mac | Latin2 | Unix ]

použit publikační systém Toolkit od Econnectu