Dušek ani Zelený s Peltrámem nesouhlasí [rešerše | kategorie: Železniční doprava – ČR: České dráhy | Haló noviny | mak | 1. 12. 1999] [tisk] S tvrzením ministra Antonína Peltráma, že pro Ostravu je důležitější výstavba dálnice D47 než výstavba koridoru, vyjádřili ostrý nesouhlas předseda OSŽ Jaromír Dušek i generální ředitel ČD Dalibor Zelený. Podle Jaromíra Duška se ČD zavázala mezinárodními dohodami v termínu dostavět oba koridory navazující na transevropskou síť. Protože doposud není zajištěno dofinancování výstavby koridorů, nemělo by se podle něj ještě vůbec mluvit o výstavbě dálnice, která zřejmě nebude mít napojení. Podle Dalibora Zeleného je u nás železnice znevýhodňována. Poměr prostředků vynakládaných na železnici a na silnici je u nás obrácený než ve vyspělé Evropě.
Vládním usnesením bylo z rozpočtu na výstavbu dálnic uvolněno 246 miliard Kč. Prosazení 50 miliard Kč z rozpočtu na výstavbu železnice bylo téměř nemožné. Předseda OSŽ Jaromír Duška se domnívá, že preferování dálnice před železnicí je nesmyslné i z kapacitních důvodů. Kapacity dálnic již rozšířit nelze, naproti tomu na železnici je stále ještě obrovská rezerva v přepravní kapacitě. Z hlediska efektivity přepravy je železnice nesrovnatelně výhodnější, je totiž spolehlivější a bezpečnější než silnice.