Přesun brněnského hlavního nádraží je nezbytný [rešerše | kategorie: Dopravní politika – ČR | Haló Brno | Jarmila Knoppová | 30. 4. 2000] [tisk] Počet cestujících na brněnském hlavním nádraží je denně cca 70.000, na nákladních stanicích se zde ročně odbavuje kolem 20.000 železničních vozů. O tom, že brněnské hlavní nádraží v blízkosti centra města je nevyhovující, se hovoří od roku 1912 se stále platným odůvodněním, že stávající nádraží je bariérou rozvoje města a je nezpůsobilé vlastního rozvoje. Již od roku 1924 se diskutuje o přesunu nádraží jižním směrem. Problémem je také stísněný prostor před nádražní budovou a nízká kapacita odstavného nádraží bez zařízení pro čištění a údržbu vozidel. Z iniciativy Útvaru hlavního architekta MMB (ÚHA) se konala v roce 1992 výstava Přestavba železničního uzlu Brno, jež představila několik variant řešení odsunu. Poslední informaci k osobnímu nádraží a přestavbě železničního uzlu Brno vydal ÚHA v roce 1999.