Územní plán metropole vyhovuje koalici [rešerše | kategorie: Dopravní politika – ČR | Hospodářské noviny | Pavel Šnajdr | 10. 9. 1999] [tisk] Hlavní výhrady proti územnímu plánu podle sdružení SOS Praha jsou dvojího charakteru. První je ”věcný”, kam spadá dopravní koncepce, která je připravena ještě podle komunistického územního plánování ze 60. a 70. let a také úbytek zeleně s neúměrným nárůstem hypermarketů. Druhý problém je právně-správní: územní plán nebyl projednán v souladu se stavebním zákonem a řada připomínek byla vyřazena nezákonným způsobem. Lepší by prý bylo udělat územní plán regionu, posoudit jeho vlivy na životní prostředí, paralelně pracovat na pražském územním plánu, tyto věci poté do něj zapracovat a nakonec přijmout. Pokud by se to začalo dělat nyní tak zdržení není delší než rok. Před pražský magistrát přišlo během projednávání územního plánu 9. září kolem 150 lidí s transparenty, kteří proti němu protestovali. Asi po půlhodině přešli přímo do jednacího sálu.