Schválený územní plán je špatný [rešerše | kategorie: Dopravní politika – ČR | EkoList | Karel Čapek | 31. 10. 1999] [tisk] Názor člena sdružení SOS Praha a držitele Ceny Josefa Velka za rok 1998 akademického malíře Karla Čapka: Návrh územního plánu nevytváří podmínky pro zlepšení životního prostředí Prahy, ale naopak vede k jeho trvalému poškozování. Ignoruje skutečnost, že další silnice znamenají další zátěž, protože nové trasy indukují nový dopravní provoz. Plán navrhuje obdobnou magistrálu jaká je kolem Národního muzea – městský okruh vedený na druhém břehu na okraji památkové rezervace. Mapy znečištění ovzduší, kterými pořizovatel dokládá prospěšnost dopravního systému, ukazují k roku 2010 zlepšení na 56 % plochy města. Tyto mapy ale klamou, neboť zahrnují součet znečištění ovzduší z pevných zdrojů a dopravy a počítají s optimistickým předpokladem snížení znečištění z pevných zdrojů. Návrh plánu také umožňuje likvidaci existující živé zeleně přeměnou na stavební plochy.
Aby se celková bilance nesnížila, navrhuje zelené plochy v okrajových částech Prahy a připouští likvidaci zeleně ve vnitřních částech. Několik chráněných území má být poškozeno dopravními stavbami (např. Sedlecké skály, Krňák, Drahaň-Troja, Rokytka, Říčanky, atd.).