Databáze o vlivu dopravy na životní prostředí - výpis záznamů

zobraz stránku pro tisk · vyhledávání

Schválený územní plán je špatný
[rešerše | kategorie: Dopravní politika – ČR | EkoList | Karel Čapek | 31. 10. 1999] [tisk]
Názor člena sdružení SOS Praha a držitele Ceny Josefa Velka za rok 1998 akademického malíře Karla Čapka: Návrh územního plánu nevytváří podmínky pro zlepšení životního prostředí Prahy, ale naopak vede k jeho trvalému poškozování. Ignoruje skutečnost, že další silnice znamenají další zátěž, protože nové trasy indukují nový dopravní provoz. Plán navrhuje obdobnou magistrálu jaká je kolem Národního muzea – městský okruh vedený na druhém břehu na okraji památkové rezervace. Mapy znečištění ovzduší, kterými pořizovatel dokládá prospěšnost dopravního systému, ukazují k roku 2010 zlepšení na 56 % plochy města. Tyto mapy ale klamou, neboť zahrnují součet znečištění ovzduší z pevných zdrojů a dopravy a počítají s optimistickým předpokladem snížení znečištění z pevných zdrojů. Návrh plánu také umožňuje likvidaci existující živé zeleně přeměnou na stavební plochy.
Aby se celková bilance nesnížila, navrhuje zelené plochy v okrajových částech Prahy a připouští likvidaci zeleně ve vnitřních částech. Několik chráněných území má být poškozeno dopravními stavbami (např. Sedlecké skály, Krňák, Drahaň-Troja, Rokytka, Říčanky, atd.).

 

zobrazit mapu stránek ČSDK

... přihlašte se na Akci Falco a pomozte tak ochránit ohrožené krály nebes

poslední aktualizace 19. září 2006 navrcholu.cz
© 1999-2004 ČSDK, optimalizováno pro MSIE a rozlišení 800x600+
[ Windows | ASCII | Mac | Latin2 | Unix ]

použit publikační systém Toolkit od Econnectu