Územní plán Prahy schválen [rešerše | kategorie: Dopravní politika – ČR | Sedmá generace | pal | 31. 10. 1999] [tisk] Dne 9. září schválilo zastupitelstvo města Prahy nový územní plán navzdory ostré kritice ekologických organizací, některých městských částí a zastupitelů čtyřkoalice. Plán totiž výrazně preferuje investice do výstavby silniční infrastruktury a nezohlednil velké množství kritických připomínek.
Podle sociologického průzkumu DEMA a ČVUT v současné době upřednostňuje automobil jako dopravní prostředek 22 % dotázaných Pražanů, metro 44 %, tramvaj 26 % a autobus 8 %. Investice však tento poměr nerespektují, neboť do silnic má jít 74 % celkových nákladů z dopravy (silniční okruh 25 %, městský kruh 20 %, sběrné komunikace 17 %, radiály 12 %). Na financování metra by měl jít 20 % a do zbývající veřejné dopravy 6 %. Celkově se do MHD do roku 2010 plánuje investovat 29,91 miliardy korun a do silniční dopravy 88 miliard korun.