Dálnice do Polska až za několik let [rešerše | kategorie: Dálnice – ČR, Dálnice – svět | Hospodářské noviny | jimi | 6. 10. 1999] [tisk] Jednání hospodářských výborů Poslanecké sněmovny a polského Sejmu proběhlo 5. října 1999 v Praze. Byl na něm mj. konstatován nedostatek kapacitních hraničních přechodů, především pro těžší nákladní vozy. Jediným řešením je podle Bohumila Pistulky z odboru pozemních komunikací MDS urychlené vybudování hraničních přechodů na dálnici D11 (Praha – Hradec Králové - Královec) a D47 (Brno – Ostrava - Bohumín). Polská strana zatím však nemá zpracovanou dopravní politiku a není proto zatím jasné, kudy povede polská dálnice A1 a kdy bude dokončena. Mnozí v Polsku však chtějí vést dálnici A1 k Českému Těšínu. Polsko počítá s napojením v prostoru Moravské brány až v letech 2010-15, zatímco MDS ČR plánuje dokončení stavby nejpozději v roce 2010. V rozpočtu na příští rok je na dálnici vyčleněno pouze 300 milionů korun, a proto je málo pravděpodobné, že naše dálnice bude hotová dřív než polská.
S výstavbou hraničních přechodů nesouhlasí ředitel ČD Dalibor Zelený. Daleko lépe by se tyto peníze mohly použít pro rychlé dokončení II. železničního koridoru Bohumín – Břeclav. Představitelé ČD a ostatních visegrádských železnic chtějí pro zvýšení konkurenceschopnosti železnic vybudovat silnou přepravní osu Sever-Jih. Výsledkem společných jednání by mělo být memorandum předané 15. října 1999 železničním organizacím zemí EU, ve kterém žádají také o finanční pomoc na transformaci a modernizaci dopravní infrastruktury.