EU může přispět na výstavbu [rešerše | kategorie: Dálnice – D8 | Dopravní noviny 16. 9. 1999] [tisk] O dálničním spojení ČR a Saska jednali na konci srpna v Praze ministři dopravy ČR a SRN Miloš Kužvart a Jürgen Trittin. Z jednání vyplynulo, že by na výstavbu dálnice D8 a A17 mohla až do výše dvou třetin nákladů přispět i Evropská unie. Trittin považuje za málo reálné, že by dálnice A17 dospěla ke státním hranicím v roce 2001. ”Pokud jde o nová a alternativní řešení, lze je z prostředků EU financovat za předpokladu, že ČR předloží příslušnou žádost,” řekl po jednání Trittin k návrhu trasy rychlostní silnice R28, kterou navrhují ekologické organizace.
Ministr Miloš Kužvart k trase dálnice přes České středohoří prohlásil, že investor zatím nepředložil jiné řešení, on sám je nakloněn tzv. tunelové variantě. O možnostech financování tohoto řešení ze zdrojů EU právě jednal se svým německým protějškem.
Podle Miroslava Patrika z Dětí Země se zrušením územního rozhodnutí na příhraniční úsek dálnice D8 zvyšuje šance prosadit levnější a právně schůdnější trasu rychlostní silnice R28 přes Most namísto dálnice D8.