Problémy s ekology téměř zastavily výstavbu dálnic [rešerše | kategorie: Dálnice – D8 | Právo | Jiří Novotný | 1. 3. 2000] [tisk] Rozhovor s generálním ředitelem ŘSD ČR Jaroslavem Čiperou. Ten uvádí, že peněz na stavbu dálnic je nyní podstatně méně než dříve, ale půjčky, které má ČR šanci dostat od EIB a z fondů EU, by realizaci schválených projektů umožnily. Narůstají ovšem problémy s ekology. Z fondů EU lze hradit 75 % nákladů na dálniční stavby nenávratnou půjčkou a je hazard toho nevyužít. Proto by měla vláda ministra Kužvarta, který rozvoj české dálniční sítě blokuje, usměrnit. Pokud se totiž nezmění přístup MŽP, přijde ČR nenávratně o možnost z fondů čerpat.
Z 92 km dlouhé trasy dálnice D8 je hotova nebo rozestavěna více než polovina. Pokud se schvalovací proces už nezkomplikuje, bude ještě možné čerpat z půjčky od EIB, která poskytuje 240 miliónů Euro, tj.asi 8,6 mld. Kč, ale pouze do roku 2003. Na zmíněný úsek D8, který bude stát kolem 5 mld. Kč, by z úvěru od EIB připadlo hodně přes 1 mld. Kč.