Rychlodráha Praha - letiště - Kladno: O výstavbě je rozhodnuto [rešerše | kategorie: Veřejná městská doprava – ČR | Veřejná správa | ht | 7. 9. 1999] [tisk] Rychlodráha Praha - letiště Ruzyně - Kladno, o jejíž výstavbě rozhodlo koncem srpna MDS, si vyžádá na nákladech 4 miliardy korun. Rychlodráha má v Kladně končit u vlakového nádraží, kde se uvažuje i o vzniku sběrného autobusového nádraží. Pro optimální využití železniční trasy Praha-Masarykovo nádraží - Praha-Ruzyně je však nezbytné rekonstruovat stávající zařízení a vybudovat nová (zastávky apod.), zavést moderní zabezpečovací zařízení, zvýšit výkonnost trati a optimalizovat potřebnou rychlost. Vlaky na rychlodráze budou mít kapacitu 200 míst k sezení a budou jezdit rychlostí 120 km/h.
Navržená varianta postupného zdvojkolejnění stávající trati vykazuje příznivější ekonomický výsledek, než stavba trati nové, přičemž předpokládaný tarif za jednu jízdu bude 40 Kč. Studie, kterou zpracovala firma SUDOP Praha a.s. potvrdila správnost koncepce železničního spojení letiště s centrem, cílovou variantu dvou kolejí v úseku z Prahy do Ruzyně s elektrifikací a použití nových moderních dopravních prostředků.