Koridory budoucnosti: Největší železniční investice od dob páry nabírá tempo [rešerše | kategorie: Železniční doprava – ČR | Veřejná správa | Zbyněk Hutar | 7. 10. 1999] [tisk] Rozhovor s ministrem Antonínem Peltrámem, ředitelem ČD Daliborem Zeleným a vrchním ředitelem Divize dopravní cesty ČD Tomislavem Kantůrkem při příležitosti slavnostního zahájení prací na II. koridoru: Práce na modernizaci tratě Přerov – Hranice na Moravě zahájil 9. září 1999 premiér Miloš Zeman. Tato stavba je na území ČR mezi Petrovicemi u Karviné a Břeclaví součást VI. panevropského koridoru, spojujícího Gdaňsk a Vídeň přes Varšavu, Katowice a Ostravu.
V rozhovoru ministr uvedl, že ze Státního fondu dopravy, který vláda schválila 8. září 1999 a jenž má vzniknout 1. července 2000, by se měla financovat infrastruktura, údržba, opravy a provoz, nikoliv dotace na základní dopravní obsluhu. ”Startovací injekcí” by měla být částka 30 až 40 miliard korun z FNM a z výnosu privatizace, ministr ji však reálně odhaduje na 10 až 20 miliard korun. Ředitel ČD Dalibor Zelený uvedl: ”Je třeba mít na paměti stále fakt, že uživatelé železniční a silniční dopravy nenesou ve stejné míře náklady na dopravní cestu. Silniční dopravní cestu plně financuje stát a neodepisuje se. Železniční dopravní cesta se odepisuje: její údržbu a opravy hradí z větší části ČD, na což musí být vynaloženy investice z cizích zdrojů, tedy komerčních nebo státem garantovaných úvěrů.” MDS předpokládá účetní oddělení obou složek, především proto, aby se zabránilo křížovým dotacím. Dalibor Zelený k tomu dodal, že ve světě se tento problém řeší různě, např. v USA platí, že ten kdo vlastní dopravní cestu po ní také sám jezdí.