Databáze o vlivu dopravy na životní prostředí - výpis záznamů

zobraz stránku pro tisk · vyhledávání

Ještě jednou k privatizaci Britských drah
[rešerše | kategorie: Železniční doprava – svět | Dopravní noviny | Jana Nagyová | 23. 9. 1999] [tisk]
Jana Nagyová z Univerzity Pardubice se věnuje privatizaci britských drah jako případnému vzoru pro ČD: Na privatizaci britských železnic panují různé názory. Většina zúčastněných si nestěžuje – ovšem s výjimkou zákazníků a daňových poplatníků. Ti mají ke stížnostem pádné důvody – delší zpoždění, snižující se spolehlivost drah a vyšší dotace do systému. I mnozí železniční operátoři mají důvod ke stížnostem.
Základem privatizace byla směrnice Rady ES 91/440. Jejím cílem je mj. dosažení manažerské nezávislosti železničních podniků a oddělení řízení infrastruktury od provozování drážní dopravy. Konzervativní vláda dala přednost špatné privatizaci před žádnou. V březnu 1994 byl podnik Britské dráhy restrukturalizován do téměř 100 různých společností. Problémem privatizace byla a je nabídka. Od května 1995 vzrostl počet spojení o 8 %, provozovatelé drážní dopravy by potřebovali mnohem víc. Celý proces privatizace je neocenitelnou zkušeností pro ostatní země. Je zřejmé, že privatizace nesmí být cílem.

 

zobrazit mapu stránek ČSDK

... přihlašte se na Akci Falco a pomozte tak ochránit ohrožené krály nebes

poslední aktualizace 19. září 2006 navrcholu.cz
© 1999-2004 ČSDK, optimalizováno pro MSIE a rozlišení 800x600+
[ Windows | ASCII | Mac | Latin2 | Unix ]

použit publikační systém Toolkit od Econnectu