Databáze o vlivu dopravy na životní prostředí - výpis záznamů

zobraz stránku pro tisk · vyhledávání

Freeman: privatizace byla uspěchána
[rešerše | kategorie: Železniční doprava – svět | Dopravní noviny | Jana Nagyová | 21. 10. 1999] [tisk]
Zkušenosti lorda Rogera Freemana, bývalého ministra dopravy Velké Británie v době privatizace britských drah: Britská vláda rozhodla o privatizaci železnice především kvůli vleklým problémům, které byly již od 50. let. Začátkem 90. let se situace vyhrotila - zvětšila se ztráta z provozu, klesaly objemy přeprav, byly značné nedostatky v investiční činnosti a nemožnost získání dalších investic. V roce 1992 zveřejnila vláda ”Bílou knihu” o privatizaci železnic a parlamentu předložila zákon, na jehož základě bylo možné privatizaci uskutečnit. Zákon ”Railways Act” parlament schválil v roce 1993.
V první fázi privatizace vznikly dvě státní organizace. Společnost Railtrack jako organizace vlastnící infrastrukturu vznikla 1. dubna 1994. V květnu 1996 proběhla privatizace infrastruktury formou odprodeje na burze. Privatizace železnic ve Velké Británii je nejčastěji kritizována kvůli vysokému množství uzavíraných smluv, zhoršení kvality služeb a zvýšení státních dotací. Kladem privatizace je identifikace nadbytečných aktiv a aktivizace nevyužívaného majetku. Negativní stránky privatizace jsou tři: rychlost, s jakou byla privatizace provedena, způsob zpoplatnění přístupu na dopravní cestu a vysoký počet smluv.

 

zobrazit mapu stránek ČSDK

... přihlašte se na Akci Falco a pomozte tak ochránit ohrožené krály nebes

poslední aktualizace 19. září 2006 navrcholu.cz
© 1999-2004 ČSDK, optimalizováno pro MSIE a rozlišení 800x600+
[ Windows | ASCII | Mac | Latin2 | Unix ]

použit publikační systém Toolkit od Econnectu