Pražské dopravě se uleví za deset let [rešerše | kategorie: Silnice – ČR | Večerník Praha | Libuše Frantová | 1. 3. 2000] [tisk] Od roku 1970 do roku 1997 se počet vozidel v Praze zvýšil o 68 %. Také nárůst kilometrů, které ujedou automobily v hlavním městě, je třikrát větší než na ostatním území ČR. Hlavní komunikační síť v Praze je v územním plánu navržena jako radiálně okružní, skládá se ze dvou okružních komunikací, silničního okruhu a sedmi radiálních komunikací, které navazují na dálnice a silnice I. třídy. Předpokládaná délka silničního okruhu je 83 km, v současné době je v provozu pouze 12 km. Do konce roku 1999 MDS na projekt vynaložilo 1,9 mld. Kč. Na rok 2000 se počítá s investicemi 1,1 mld. Kč.
Většina staveb na vnějším pražském okruhu má být dokončena do roku 2010. Funkcí městského okruhu, z jehož plánovaných téměř 33 km je v současnosti v provozu 14 km, je umožnit regulaci automobilové dopravy v centru města. Pokud by byl dřív než městský okruh hotov vnější okruh, který by ulehčil městu od tranzitní dopravy, odpadlo by mnoho obav a protestů ze strany ekologů i občanů.