Výhledy městské hromadné dopravy [rešerše | kategorie: Veřejná městská doprava – ČR | Haló Brno | knp | 30. 4. 2000] [tisk] Funkce systému městské hromadné dopravy (MHD) v Brně je stále více narušována individuální automobilovou dopravou. Řešením je i podzemní kolejová MHD, kterou se odborníci zabývají již přes 20 let. Nejschůdnější se jeví projekt ”Městská rychlodráha sever-jih”, vypracovaný firmou Semaly v roce 1997. Podle materiálů odboru dopravy MMB z roku 1997 by se mělo s první etapou výstavby městské rychlodráhy sever-jih začít již v roce 2000. Důvodem je úbytek zájmu o přepravu MHD, potřeba rozvoje ekonomiky Brna, využití možného přesunu finanční dotace z Prahy do Brna, získání zajímavých stavebních míst pro komerční účely v místech nových stanic rychlodráhy. Předpokládaný termín realizace I. etapy byl v roce 1998 stanoven od ledna 2000 do prosince 2004, a s dokončením se počítá v roce 2010. Orientační odhad je 7 mld. Kč (v cenové úrovni roku 1996). V současné době se dokončuje technicko-ekonomické zadání stavby a i po jeho kladném projednání jsou k vydání stavebnímu povolení potřeba asi dva roky.