Kdo na koho dnes vlastně doplácí [rešerše | kategorie: Železniční doprava – ČR | Zemské noviny | Antonín Minařík | 9. 3. 2000] [tisk] Reakce na ”mýtus”, že silniční doprava doplácí na železniční. Například v roce 1996 stála silniční doprava téměř o 20,5 mld. Kč více než doprava železniční a v roce 1997 byl tento rozdíl již 22,1 mld. Kč. Podle nových odhadů pro ČR náklady na silniční dopravu včetně nákladů na zdravotnictví a s tím spojených externích nákladů (působení hluku, exhaláty, dopady na krajinu a přírodu atd.) převyšují 150 mld. Kč ročně. Na železnice bylo vynaloženo pouze 21 mld. Kč, ke kterým můžeme připočítat externí náklady kolem 5 mld. Kč ročně. Železnice je u nás přibližně šestkrát levnější než silniční doprava. Autor se domnívá, že chceme-li mít dopravu jako celek efektivní, musíme odbourat soupeření železnice a silnice a dosáhnout toho, aby se tyto dva systémy doplňovaly.