Databáze o vlivu dopravy na životní prostředí - výpis záznamů

zobraz stránku pro tisk · vyhledávání

SEA v dopravě
[rešerše | kategorie: Vliv na životní prostředí – ČR | Doprava | Jiří Huzlík | 30. 4. 2000] [tisk]
Ve dnech 14. a 15. 10. 1999 se konala pod záštitou OECD a ECMT (Evropské konference ministrů dopravy) ve Varšavě konference o strategickém posuzování účinků dopravy na životní prostředí (SEA). Jednání se zúčastnilo přibližně 100 odborníků. SEA umožňuje přispět k dosažení udržitelného rozvoje. Konkrétně se jedná například o možnosti vybírat z většího množství variant projektů, posuzovat kumulativní vlivy plánů, vybírat mezi výstavbou nové infrastruktury nebo její rekonstrukcí.
Při kvantitativním hodnocení SEA vychází z předem stanovených kritérií. Ta byla pro environmentálně udržitelnou dopravu určena OECD. Jedná se o pokles emisí do roku 2030 vzhledem k roku 1990: u CO2 o 80 %, u NOX o 90 %, u VOC o 90 %, u pevných částic o 55 až 99 %, u hluku na max. 55 – 70 dB ve dne a 45 dB v noci, podíl fragmentované krajiny by se neměl zvětšovat. Mnoho vlivů, zejména při posuzování účinků realizace projektů na životní prostředí, nemá tržní hodnotu, což často ztěžuje jejich vzájemné srovnávání. Proto byly stanoveny náklady na hodnocení individuálních projektů: pro emise CO2 400 DEM/tunu, pro emise NOX 1750 DEM/tunu, pro emise VOC 525 DEM/tunu.
Závěry byly vydány v lednu 2000 jako oficiální materiál OECD DSTI/RTR/APOA(99)4 ”Závěry a doporučení z konference OECD/ECMT o SEA v dopravě”. Zvlášť byly zdůrazněny priority v zemích střední a východní Evropy.
 

zobrazit mapu stránek ČSDK

... přihlašte se na Akci Falco a pomozte tak ochránit ohrožené krály nebes

poslední aktualizace 19. září 2006 navrcholu.cz
© 1999-2004 ČSDK, optimalizováno pro MSIE a rozlišení 800x600+
[ Windows | ASCII | Mac | Latin2 | Unix ]

použit publikační systém Toolkit od Econnectu