Doprava zahubí zapomenutý ráj [rešerše | kategorie: Silnice – ČR | Svoboda | Pavel Hron | 5. 5. 2000] [tisk] Tranzitní spojení napříč Jeseníky znamená nejen konec cestovního ruchu v dotčených údolích, ale vážně v nich naruší a poškodí i životní prostředí. Silničáři uvažují o tom, že by kamióny musely povinně projíždět tunelem. Motoristům, kteří nebudou ochotni platit mýtné, bude muset správa silnic nabízet jiné spojení a silnice přes sedlo se tedy bude muset i nadále udržovat. Už ve třetím roce po kolaudaci se počítá s průjezdem 5,2 miliónů automobilů za rok, z toho 3 milióny kamiónů. Ty by měly přinést v roce 2012 už 600 mil. Kč mýtného. Tři milióny kamiónů za rok odpovídají provozu na brennerské dálnici mezi Rakouskem a Itálií. To je něco přes 8.000 kamiónů za den, které zanechají v údolí Innu 50 tun výfukových plynů denně. To je 18.000 tun škodlivin za rok.