Praha odmítá současný návrh [rešerše | kategorie: Veřejná městská doprava – ČR | Večerník Praha | František Kostlán | 24. 5. 2000] [tisk] Městské radě se nelíbí postup při záměru napojit letiště v Ruzyni na kolejovou trať ČD mezi hlavním městem a Kladnem. Odmítla proto postavení rychlodráhy navrženým způsobem. Podle radních by stavbě měla předcházet studie. Záporné stanovisko však neznamená ustoupení od záměru spojit Kladno s metropolí rychlodráhou, protože už je zařazena do územního plánu Prahy.
Argumenty pro rychlodráhu: zkrátí cestu z letiště do centra na 25 minut, zlepší technické parametry železniční trati, výrazně omezí dieslovou trakci, zruší na trati nákladní dopravu, umožní jízdu méně hlučných souprav, výstavba je levnější než metro (7 až 10 mld. Kč).
Argumenty proti rychlodráze: povrchová dráha je nemoderní řešení, má dražší jízdné a bude sloužit jen cestujícím z letiště, neřeší dopravu z okraje Dejvic, rozšíření a narovnání trati zničí část zeleně, rozdělí Prahu 6 na dvě části, zhorší silniční dopravu přes přejezdy, naruší životní prostředí v zastavěné oblasti, metro se v budoucnu bude muset stejně stavět.
Argumenty pro metro: zajistí rychlé spojení lépe než rychlodráha, trasa z centra na Dejvickou je už hotová, může vést částečně i na povrchu jako trasa B, řeší dopravní situaci komplexně, neohrožuje zeleň ani životní prostředí, návratnost investic je větší, má levnější jízdné, nerozdělí Dejvice, nekomplikuje silniční dopravu.
Argumenty proti metru: je dražší než rychlodráha (15 mld. Kč), cesta z letiště do centra by trvala déle kvůli většímu množství zastávek.