Vlaky bez kol pomohou evropské dopravě [rešerše | kategorie: Železniční doprava – svět | Lidové noviny | Jan Tůma | 24. 6. 2000] [tisk] V roce 2030 by mohly rychlé magnetické superexpresy neboli “maglevy” spojit metropole střední Evropy okruhem o délce 6.000 km. Plán na vyřešení problémů evropské osobní dopravy předložilo konsorcium Transrapid International vládě SRN hned poté, co padla berlínská zeď. Sjednocující se Evropa však vsadila na vysokorychlostní železnici a konsorcium hledá pro maglevy další možnosti využití. Mohly by přepravovat kamiony na plošinových soupravách nebo propojovat velká mezinárodní letiště.
Zkoušky potvrdily, že ve srovnání s rychlovlaky i jinými dopravními prostředky je Trasrapid mimořádně úsporný. Při rychlosti 400 km/h spotřebuje jen 7 MW, což je polovina toho, co spotřebuje rychlovlak při stejné rychlosti.