Podnik nelze řídit proti vlastním lidem [rešerše | kategorie: Železniční doprava – svět | Železničář | Irena Pospíšilová | 29. 6. 2000] [tisk] Z vystoupení předsedy představenstva DB H. Mehdorna v parlamentu ČR dne 19. června 2000. V Evropě je 8 různých elektrizačních systémů, asi 19 komunikačních systémů a je nepředstavitelné, aby jeden vlak projel celou Evropu. Automobilům v tom nic nebrání.
V roce 1950 bylo přepraveno asi 56 % veškerého zboží po železnici, dnes je to méně než 20 %. Železnicí bylo přepravováno i 36 % cestujících, dnes je to jen 7 %. Výrazně více se investovalo do pozemních komunikací. Na 350.000 km nových silnic připadá jen 1.000 km nových železničních tratí. Německo se stalo národem automobilových řidičů a každé sedmé pracovní místo závisí na automobilovém průmyslu.
V roce 1994 byla založena akciová společnost holdingového typu Německé dráhy a byla zahájena transformace a privatizace. Železnici bylo odpuštěno 66 mld. DEM dluhů. Od roku 1994 se zvýšil obrat o 12 %, dopravní výkony v regionální přepravě osob o 16 %, celkový počet přepravených osob o 18 %, dopravní výkony v nákladní dopravě o 12 %, produktivita práce se zvýšila o 113 %.