Raději dálnice než silnice [rešerše | kategorie: Dálnice – ČR, Vodní doprava – kanál DOL | Ekonom | Jan Zeman | 27. 5. 1999] [tisk] Polemika: Ministr Antonín Peltrám obhajuje v řadě směrů problematickou koncepci rozvoje dopravních sítí MDS, která byla v roce 1998 podrobena proceduře posuzování vlivů na životní prostředí. Odborný tým shledal, že některé požadované dopravní stavby jsou ekologicky nepřijatelné, zejména kanál Dunaj - Odra - Labe, vodní stupně na dolním Labi, dálnice D8 přes CHKO České středohoří a dálnice D3. O alternativní koncepci rozvoje dopravních sítí, kterou vypracovali členové Českého a Slovenského dopravním klubu, vedení MDS nehodlá jednat. Hájit dálničářskou lobby, která s podporou vedení MDS a primátorů velkých měst často hrubě porušuje platné zákony o ochraně přírody a krajiny a o posuzování vlivů na životní prostředí, není moudré. Máme sice přísný zákon o ochraně přírody, avšak na stavitele dálnic, a to nejen D8, se nějak neuplatňuje. Za škodnou jsou považováni ti, kdo žádají jeho respektování. Ministr riskuje, že pro preferenci výstavby dálnic se mu rozpadne podstatná část silniční sítě.