Databáze o vlivu dopravy na životní prostředí - výpis záznamů

zobraz stránku pro tisk · vyhledávání

Raději dálnice než silnice
[rešerše | kategorie: Dálnice – ČR, Vodní doprava – kanál DOL | Ekonom | Jan Zeman | 27. 5. 1999] [tisk]
Polemika: Ministr Antonín Peltrám obhajuje v řadě směrů problematickou koncepci rozvoje dopravních sítí MDS, která byla v roce 1998 podrobena proceduře posuzování vlivů na životní prostředí. Odborný tým shledal, že některé požadované dopravní stavby jsou ekologicky nepřijatelné, zejména kanál Dunaj - Odra - Labe, vodní stupně na dolním Labi, dálnice D8 přes CHKO České středohoří a dálnice D3. O alternativní koncepci rozvoje dopravních sítí, kterou vypracovali členové Českého a Slovenského dopravním klubu, vedení MDS nehodlá jednat. Hájit dálničářskou lobby, která s podporou vedení MDS a primátorů velkých měst často hrubě porušuje platné zákony o ochraně přírody a krajiny a o posuzování vlivů na životní prostředí, není moudré. Máme sice přísný zákon o ochraně přírody, avšak na stavitele dálnic, a to nejen D8, se nějak neuplatňuje. Za škodnou jsou považováni ti, kdo žádají jeho respektování. Ministr riskuje, že pro preferenci výstavby dálnic se mu rozpadne podstatná část silniční sítě.

 

zobrazit mapu stránek ČSDK

... přihlašte se na Akci Falco a pomozte tak ochránit ohrožené krály nebes

poslední aktualizace 19. září 2006 navrcholu.cz
© 1999-2004 ČSDK, optimalizováno pro MSIE a rozlišení 800x600+
[ Windows | ASCII | Mac | Latin2 | Unix ]

použit publikační systém Toolkit od Econnectu