Prioritou koncepce budou opravy [rešerše | kategorie: Dálnice – ČR | Dopravní noviny 10. 6. 1999] [tisk] Údržba, opravy a modernizace současných komunikací mají mít v koncepci rozvoje dopravních sítí do roku 2010 přednost před výstavbou nových dopravních cest. MDS podle ředitele odboru dopravní politiky, mezinárodních vztahů a životního prostředí Josefa Zatloukala tak tímto reagovalo na stav silniční a železniční sítě. Deficit v opravách a údržbě činí celkem asi 350 miliard korun.
Zatímco v koncepci rozvoje železniční, kombinované a částečně i vodní dopravy panuje mezi MDS a MŽP shoda, nesoulad přetrvává v kapitole o rozvoji silniční sítě. Hlavní spory se týkají dálnice D8 a ”zkapacitnění” trasy z Prahy do Českých Budějovic. MDS předložilo návrh ve třech variantách. První je základní, druhá promítá ekologickou politiku EU a třetí varianta je vypracovaná podle alternativního návrhu členů Českého a Slovenského dopravního klubu a MŽP.