Databáze o vlivu dopravy na životní prostředí - výpis záznamů

zobraz stránku pro tisk · vyhledávání

K výstavbě dálnice D3 poněkolikáté
[rešerše | kategorie: Dálnice – D3, Dálnice – ČR | Týdeník Palcát | Martin Robeš | 9. 6. 1999] [tisk]
Polemika k článku senátora Pavla Eyberta ze dne 12.5.1999: V zemích EU je pravidlem, že souvislá čtyřpruhová dálnice se staví pouze tam, kde intenzita dopravy dosahuje 20.000 vozidel denně v obou směrech. V ostatních úsecích se v EU budují pouze dvoupruhové rychlostní silnice, podle potřeby s mimoúrovňovými křižovatkami. Rakousko neplánuje výstavbu dálnice od Lince až na naši hranici, ale od Freistadtu se má stavět jen dvoupruhová silnice. Podle prognóz by byl za 10 let potřeba čtyřpruh jedině mezi Benešovem a D1 a to ještě na hranici limitní intenzity.
Pro vozidla jedoucí trasu Praha - České Budějovice a dále (tj. cca 3.000 denně) stačí vytvořit kvalitní trasu přes Písek, která je na rozdíl od trasy přes Posázaví ekologicky přijatelná a přitom dopravně stejně funkční. Mezi Benešovem a Prahou bude pro přetíženost dálnice D1 výhodnější modernizovat původní silnici do Prahy, než rozšiřovat silnici I/3. Kromě toho se připravovuje modernizace IV. železničního tahu, tady tratě mezi Prahou, Táborem a Českými Budějovicemi. Pak jízdní doba rychlíků mezi Prahou a Táborem bude jen 65 minut. Je však nutné prosadit výstavbu druhé koleje. Zvýšení provozu na železnici by ve srovnání s výstavbou dálnice vytvořilo více pracovních míst, přičemž by odlivem dopravy na dálnici nebyli poškozeni živnostníci, kteří podnikají podél stávajících silnic.

 

zobrazit mapu stránek ČSDK

... přihlašte se na Akci Falco a pomozte tak ochránit ohrožené krály nebes

poslední aktualizace 19. září 2006 navrcholu.cz
© 1999-2004 ČSDK, optimalizováno pro MSIE a rozlišení 800x600+
[ Windows | ASCII | Mac | Latin2 | Unix ]

použit publikační systém Toolkit od Econnectu