Konflikt ekologických postojů kolem dálnice D8 stále trvá [rešerše | kategorie: Dálnice – D8, Dálnice – ČR | Hospodářské noviny | Martin Říha, | 4. 5. 1999] [tisk] Polemika. Úředníci odborů ochrany přírody a posuzování vlivů na životní prostředí MŽP trápili pořizovatele územních plánů Litoměřicka a Severočeské hnědouhelné pánve, investora ŘSD i jeho projektanty několik let, než se podařilo vytvořit kompromisní trasu, zakotvenou posléze v územním plánu Litoměřicka. Při jeho schválení byla dálnice D8 prohlášena za veřejně prospěšnou stavbou. Souhlas k udělení výjimky z ochranných podmínek CHKO České středohoří měl být udělen, ale byl vázán na splnění více než 40 podmínek ze strany Správy CHKO. Nakonec MŽP výjimku ze zákona o ochraně přírody neudělilo.
Pracné kompromisní řešení nemůže být ”shozeno” v navazujících řízeních jedním z dotčených orgánů z hlediska dílčího zájmu, který už byl vážen, ale shledán lehčím v konfrontaci s jiným, nejvyšším kolektivním orgánem exekutivy – vládou. Lidé, kteří tolik brojí proti vybrané a vyprojektované trase D8 přes CHKO, obviňují ”technokraty” z poškozování krajiny, přírody i životního prostředí a z obcházení předpisů na jejich ochranu, lžou, že nebyly posouzeny vlivy stavby na životní prostředí ani v územním plánu, ani v přípravné dokumentaci stavby, ačkoli obojí řádně proběhlo. Přitom sami nikdy nedoložili jakékoliv hodnocení vlivů na životní prostředí jimi navrhovaných variant.