Databáze o vlivu dopravy na životní prostředí - výpis záznamů

zobraz stránku pro tisk · vyhledávání

Konflikt ekologických postojů kolem dálnice D8 stále trvá
[rešerše | kategorie: Dálnice – D8, Dálnice – ČR | Hospodářské noviny | Martin Říha, | 4. 5. 1999] [tisk]
Polemika. Úředníci odborů ochrany přírody a posuzování vlivů na životní prostředí MŽP trápili pořizovatele územních plánů Litoměřicka a Severočeské hnědouhelné pánve, investora ŘSD i jeho projektanty několik let, než se podařilo vytvořit kompromisní trasu, zakotvenou posléze v územním plánu Litoměřicka. Při jeho schválení byla dálnice D8 prohlášena za veřejně prospěšnou stavbou. Souhlas k udělení výjimky z ochranných podmínek CHKO České středohoří měl být udělen, ale byl vázán na splnění více než 40 podmínek ze strany Správy CHKO. Nakonec MŽP výjimku ze zákona o ochraně přírody neudělilo.
Pracné kompromisní řešení nemůže být ”shozeno” v navazujících řízeních jedním z dotčených orgánů z hlediska dílčího zájmu, který už byl vážen, ale shledán lehčím v konfrontaci s jiným, nejvyšším kolektivním orgánem exekutivy – vládou. Lidé, kteří tolik brojí proti vybrané a vyprojektované trase D8 přes CHKO, obviňují ”technokraty” z poškozování krajiny, přírody i životního prostředí a z obcházení předpisů na jejich ochranu, lžou, že nebyly posouzeny vlivy stavby na životní prostředí ani v územním plánu, ani v přípravné dokumentaci stavby, ačkoli obojí řádně proběhlo. Přitom sami nikdy nedoložili jakékoliv hodnocení vlivů na životní prostředí jimi navrhovaných variant.

 

zobrazit mapu stránek ČSDK

... přihlašte se na Akci Falco a pomozte tak ochránit ohrožené krály nebes

poslední aktualizace 19. září 2006 navrcholu.cz
© 1999-2004 ČSDK, optimalizováno pro MSIE a rozlišení 800x600+
[ Windows | ASCII | Mac | Latin2 | Unix ]

použit publikační systém Toolkit od Econnectu