Databáze o vlivu dopravy na životní prostředí - výpis záznamů

zobraz stránku pro tisk · vyhledávání

Železniční kostlivci ve skříni
[rešerše | kategorie: Železniční doprava – ČR: České dráhy, Železniční doprava – ČR | Hospodářské noviny | Dana Rybková | 17. 5. 1999] [tisk]
Rozhovor s ministrem dopravy a spojů Antonínem Peltrámem. Z něho uvádíme: Náklady na výstavbu prvních dvou železničních koridorů byly schváleny bez započtení inflace na 24 miliard korun. Současné odhady hovoří již o 36,5 mld. Kč. Bohužel jsme tak přišli o velké množství peněz z Evropské unie, neboť tehdy jsme vzbuzovali úžas přebytkovým státním rozpočtem a EU dotuje hlavně ty, kteří mají deficit… Asi nikdy nebudeme potřebovat vysokorychlostní tratě (VRT), protože nemáme velké aglomerace daleko od sebe, pro spojení na Berlína na Vídeň stačí modernizace stávajících tratí s vysokými rychlostmi. Aby byly VRT efektivní, musejí za 16 hodin přepravit 4.000 cestujících v jednom směru, což je na našem území zatím nereálné. Pokud si VRT budou chtít postavit Němci a bude to ekologicky únosné, pak o tom můžeme uvažovat… Technické zaostávání železniční a silniční sítě bez investic odhaduji rovným dílem na 175 miliard korun. To lze vyřešit za deset dvanáct let. Horší je situace na regionálních tratích a silnicích. Na nich se přes čtyřicet let vůbec nesáhlo a lidé je potřebují k životu ještě více než hlavní tahy…

 

zobrazit mapu stránek ČSDK

... přihlašte se na Akci Falco a pomozte tak ochránit ohrožené krály nebes

poslední aktualizace 19. září 2006 navrcholu.cz
© 1999-2004 ČSDK, optimalizováno pro MSIE a rozlišení 800x600+
[ Windows | ASCII | Mac | Latin2 | Unix ]

použit publikační systém Toolkit od Econnectu