Železniční kostlivci ve skříni [rešerše | kategorie: Železniční doprava – ČR: České dráhy, Železniční doprava – ČR | Hospodářské noviny | Dana Rybková | 17. 5. 1999] [tisk] Rozhovor s ministrem dopravy a spojů Antonínem Peltrámem. Z něho uvádíme: Náklady na výstavbu prvních dvou železničních koridorů byly schváleny bez započtení inflace na 24 miliard korun. Současné odhady hovoří již o 36,5 mld. Kč. Bohužel jsme tak přišli o velké množství peněz z Evropské unie, neboť tehdy jsme vzbuzovali úžas přebytkovým státním rozpočtem a EU dotuje hlavně ty, kteří mají deficit… Asi nikdy nebudeme potřebovat vysokorychlostní tratě (VRT), protože nemáme velké aglomerace daleko od sebe, pro spojení na Berlína na Vídeň stačí modernizace stávajících tratí s vysokými rychlostmi. Aby byly VRT efektivní, musejí za 16 hodin přepravit 4.000 cestujících v jednom směru, což je na našem území zatím nereálné. Pokud si VRT budou chtít postavit Němci a bude to ekologicky únosné, pak o tom můžeme uvažovat… Technické zaostávání železniční a silniční sítě bez investic odhaduji rovným dílem na 175 miliard korun. To lze vyřešit za deset dvanáct let. Horší je situace na regionálních tratích a silnicích. Na nich se přes čtyřicet let vůbec nesáhlo a lidé je potřebují k životu ještě více než hlavní tahy…