Trochu jiná blokáda [rešerše | kategorie: Vliv na životní prostředí – ČR | Lidové noviny | Martin Schmarcz | 11. 9. 1999] [tisk] Komentář: Vysoké daňové zatížení silniční dopravy zdaleka nedopadá jen na podnikatele. Kromě toho všichni automobilisté musí platit spotřební daň z benzínu, jež zdvojnásobuje jeho cenu - a dálniční známky. Z peněz, jež z těchto daní stát vybere, se vrací jen malá část, ačkoli z nich mají prospěch všichni občané. Zato ztrátová železnice dostává od vlády dotace a má tendenci žádat stále více. Miliardy vybrané od uživatelů silnic totiž vláda většinou neinvestuje do obnovy životního prostředí, ale prostě je spotřebuje.
Aut jezdí i přes jejich znevýhodnění a zvýhodňování železnic prakticky stejně, jenom jsou tu ještě navíc poloprázdné vlaky, které spotřebovávají elektřinu vyrobenou většinou ne právě ekologickým spalováním uhlí. Zda tedy vysoké daňové zatížení automobilismu prospívá ekologii, není vůbec jisté. Zato nepochybně snižuje blahobyt všech občanů, protože zdražuje dopravu nákladu i osob a zvyšuje cenu zboží.