Palivový článek namísto spalovacího motoru [rešerše | kategorie: Alternativní pohonné hmoty | Hospodářské noviny | šv, ri | 14. 9. 1999] [tisk] Německo-americká skupina Daimler-Chrysler ve spojení s Fordem a Shellem se domnívá, že je po letech výzkumu schopna do pěti let vyrábět elektrické vozidlo, kterému bude dodávat energii palivový článek. Článek funguje na základě opětovného slučování vodíku a kyslíku. Neznečišťuje okolní prostředí škodlivými emisemi a jeho jediným odpadním produktem je voda. Palivové články mají mnohem vyšší autonomii než baterie, nejen pokud jde o rozměr, ale i o hmotnost. Stanovený termín – rok 2004 – nepřihlíží jen k technickým možnostem. Stát Kalifornie určil rok 2003 jako datum, od kterého povolí uvedení nových automobilů na trh jen tehdy, jestliže jejich výrobce nabídne současně i vozy bez jakýchkoli znečišťujících emisí.