Octavia přestavěná na zemní plyn [rešerše | kategorie: Alternativní pohonné hmoty | MF Dnes | Jan Čech | 29. 9. 1999] [tisk] Škoda Octavia 1.8 upravená ke kombinovanému provozu na benzín a na zemní plyn, se po 40.000 km podrobila měřením v nezávislém Ústavu silniční a městské dopravy (ÚSMD) v Praze. Výsledky měření rozhodujících emisních limitů se nezměnily. Při pohonu na zemní plyn plnil vůz limity s rezervou 25 až 70 % vůči předpisům, výkon byl o 15 % nižší ve srovnání s benzínem. Škoda Octavia jezdí s plynovým zařízením italské značky Landi Renzo, které je v ČR jako jediné schváleno k hromadným přestavbám a stojí necelých 37.000 korun.
Mezi klady testovaného vozu patří: úspora zhruba koruny na každém kilometru, tišší motor, ekologický provoz, o 20 % menší vliv na skleníkový efekt než u benzínu a případná možnost cestování na benzín. Oproti tomu záporem je: nutnost investice do pořízení plynové techniky, jen sedm čerpacích stanic zemního plynu v ČR, zmenšený zavazadlový prostor, schválení provozu vozu pouze jako čtyřmístného, ztráta 15 % výkonu a malý dojezd – jen 190 až 220 km na nádrž plynu. Přesto v současné době jezdí ve světě na plyn 1,1 milionu automobilů.