K dopravní politice a transformaci ČD [rešerše | kategorie: Dopravní politika – ČR | Dopravní noviny | Antonín Peltrám | 8. 7. 1999] [tisk] V sektoru dopravy bude během deseti měsíců připraveno cca 14 zákonů a 16 prováděcích nařízení. Je zřejmé, že tak vysoké tempo povede k některým spíše formálním nedostatkům, které lze odstranit v návazných novelách.. Tento spěch je dán financemi: Evropská komise rozhodla o pomoci EU u projektů společného zájmu od roku 2000 do roku 2002. V rámci PHARE a pomoci před přijetím to pro všech jedenáct žadatelských zemí znamená každoročně 93,6 mld. Kč, které mají být rozděleny na polovinu mezi životní prostředí a dopravu. Na dopravu v ČR by mohlo každý rok připadnout asi 5 mld. Kč. Za předpokladu stejného podílu dopravy by ČR mohla dostat při čtyřech přijatých státech cca 23 mld. Kč ročně. Koncepci dopravní politiky ČR přijala Tošovského vláda, avšak s určitými ideologickými omezeními, neboť trpěla nadměrnou liberalizací a faktickou podporou individuální dopravy. Z pohledu dopravy je zřejmý názorový posun v resortu životného prostředí, k němuž došlo vlivem vyššího prosazování názorů zástupců nevládních organizací.