Databáze o vlivu dopravy na životní prostředí - výpis záznamů

zobraz stránku pro tisk · vyhledávání

K dopravní politice a transformaci ČD
[rešerše | kategorie: Dopravní politika – ČR | Dopravní noviny | Antonín Peltrám | 8. 7. 1999] [tisk]
V sektoru dopravy bude během deseti měsíců připraveno cca 14 zákonů a 16 prováděcích nařízení. Je zřejmé, že tak vysoké tempo povede k některým spíše formálním nedostatkům, které lze odstranit v návazných novelách.. Tento spěch je dán financemi: Evropská komise rozhodla o pomoci EU u projektů společného zájmu od roku 2000 do roku 2002. V rámci PHARE a pomoci před přijetím to pro všech jedenáct žadatelských zemí znamená každoročně 93,6 mld. Kč, které mají být rozděleny na polovinu mezi životní prostředí a dopravu. Na dopravu v ČR by mohlo každý rok připadnout asi 5 mld. Kč. Za předpokladu stejného podílu dopravy by ČR mohla dostat při čtyřech přijatých státech cca 23 mld. Kč ročně. Koncepci dopravní politiky ČR přijala Tošovského vláda, avšak s určitými ideologickými omezeními, neboť trpěla nadměrnou liberalizací a faktickou podporou individuální dopravy. Z pohledu dopravy je zřejmý názorový posun v resortu životného prostředí, k němuž došlo vlivem vyššího prosazování názorů zástupců nevládních organizací.
 

zobrazit mapu stránek ČSDK

... přihlašte se na Akci Falco a pomozte tak ochránit ohrožené krály nebes

poslední aktualizace 19. září 2006 navrcholu.cz
© 1999-2004 ČSDK, optimalizováno pro MSIE a rozlišení 800x600+
[ Windows | ASCII | Mac | Latin2 | Unix ]

použit publikační systém Toolkit od Econnectu